سنگ‌ها، هسته‌ها، چوب‌ها و ریشه‌ها

مرور و معرفی یار مهربان ۲: معرفی سه کتاب کوچک برای کاردستی

شماره‌ی ۳۱ – از کتابخانه‌ی بالان

«سنگ‌ها»

– از مجموعه‌ی «دوباره نگاه کن»

کار: ابوالفضل همتی آهویی، ناشر: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مصوّر رنگی، ۲۸ صفحه، گروه سنی «ج» و «د» و «ه».

راهنمای اول کتاب خیلی مفید است. عکس‌های کتاب هم خیلی بزرگ و شفاف‌اند. من با تماشای همین عکس‌ها پی بردم که چقدر کیلر، سنگ را قشنگ می‌کند! من خود مسجمه‌ها را دوست نداشتم. فقط می‌توانند ایده‌های خوبی بدهند. من فقط مجسمه‌ی صفحه‌ی ۲۰ را دوست داشتم. برای مطالعه‌ی کتاب، می‌توانید سرراست به «کتابخانه‌ی ملی کودکان و نوجوانان ایران» و یا «کتابخانه‌ی دیجیتالی بین‌المللی کودکان» بروید.

«هسته‌ها»

– از مجموعه‌ی «دوباره نگاه کن»

طراح و نمونه‌ساز: مریم رحمتی اوینی، ناشر: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مصوّر رنگی، ۲۸ صفحه، گروه سنی «ج» و «د».

در آغاز این کتاب هم می‌توانید راهنمایی خوبی برای استفاده از هسته‌ها در کاردستی‌ها بخوانید. من طرح ماهی (صفحه‌ی ۲۹) را خیلی دوست داشتم. برای مطالعه‌ی کتاب، سرراست به «کتابخانه‌ی ملی کودکان و نوجوانان ایران» و یا «کتابخانه‌ی دیجیتالی بین‌المللی کودکان» بروید.

«چوب‌ها و ریشه‌ها»

– از مجموعه‌ی «دوباره نگاه کن»

طراح و نمونه‌ساز: عبدالرضا جلالی، ناشر: انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مصوّر رنگی، ۳۰ صفحه، گروه سنی «ج» و «د».

از طرح‌ها و راهنمایی‌های این کتاب هم می‌توان ایده‌های خوبی گرفت. فکر می‌کنم آدم هرقدر شانس بیاورد و چوب یا ریشه‌ی قشنگ‌تری بتواند پیدا کند، مجسمه یا طرح قشنگ‌تری هم می‌تواند بسازد. برای مطالعه‌ی کتاب، می‌توانید سرراست به «کتابخانه‌ی ملی کودکان و نوجوانان ایران» و یا «کتابخانه‌ی دیجیتالی بین‌المللی کودکان» بروید.

دربارهٔ رامن

Student. Book lover. Firefox user. l
این نوشته در مرور و معرفی «یار مهربان ۲», هنر برای زیست‌بوم, ۱. رایاکتاب: ارسال شده و با , , , , , , , , , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.