آهوی بخت من، گُزل

آهوی بخت من گزل - محمود دولت آبادی - بالانمعرفی یار مهربان2: «آهوی بخت من، گُزل»

نویسنده: محمود دولت‎آبادی، نشر چشمه (نشر پارسی)، چاپ سوم به سال 1371، نقش روی جلد از صادق هدایت، خط روی جلد از سیروس درخشنده، 36 صفحه، کتابخانه‎ی دیجیتالی بین‎المللی کودکان و نوجوانان.

شماره‌ی 21 – از کتابخانه‎ی بالان

«گُزل» یعنی زیبا. به همین زیبایی و طنازی آهوی «صادق هدایت» که روی جلد می‎بینید. «گُزل» هم بانوی خیمه‎ی نیم‎سوخته است و هم، مادر دو غزاله. «گُزل» هم شاد است و هم غمگین. شاد است از آن لحظه‎ی ایمن، و غمگین است از بی‎اعتباری لحظه‎ها. در بیشه‎زار می‎تازد/می‎زید. فکر کن، دشت زندگی. دشتی که انگار برای بخت همه‎ی «گُزل»‎ها فقط یک خواب بلد است ببیند. یک خواب بد. نوک قلم پُرآهنگ نویسنده، مسیر «گُزل» را در این خواب تلخ به شما نشان می‎دهد تا بتوانید از «جنگل افلاک» تا آن‎سوی «چشمه‎ی هزارنوش» دنبالش کنید.

این داستان کوتاه، فراز و فرود امید و ناامیدی هم هست. مهمی که درباره‎اش حرفی دارم و خواهم نوشتن. بلکه در باب‎السادس طب‎الأطفال. ولی تا من آن را تقریر بفرمایم، «آهوی بخت من، گُزل» را بخوانید. سر فرصت هم بخوانید. باید آن را شعرگونه بخوانید. آرام. خیلی آرام.

مطالعه‎ی این کتاب، به نصب هیچ‎گونه نرم‎افزار و یا ثبت‎نام و عضویت و … نیازی ندارد. برای مطالعه‎ی آن به این صفحه بروید و بر روی تصویر کتاب کلیک کنید. با تب‎هایی که در گوشه‎های بالا و سمت راست صفحه قرار دارد، می‎توانيد کتاب را ورق بزنيد و به صفحه‎ی قبل يا بعد برويد. با ذره‎بين‎ها می‎توانيد صفحه‎ها را به اندازه‎ی دلخواه، بزرگ‎نمايی يا كوچك‎‎نمايی كنيد. صبر كنيد تا هر صفحه‎ی كتاب كامل بارگذاری شود و سپس به صفحه‎ی بعدی برويد، در غير اين صورت، ترتيب ورق زدن صفحه‎ها به هم می‎خورد.

دربارهٔ رامن

Student. Book lover. Firefox user. l
این نوشته در مرور و معرفی «یار مهربان ۲», ۱. رایاکتاب: ارسال شده و با , , , , , , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.