چگونه در فایرفاکس، بوک‎مارک‎های از دست رفته‎ را بازیابیم؟

خواستم از این فراغت خیال‎ در تابستان استفاده کنم و به فایرفاکس‎ام سر و سامانی بدهم، زدم اشتباهی، سه تا از مهم‎ترین فولدرهای بوک‎مارک‎هایم را پاک کردم! وای … نمی‎دانید چه حالی داشتم! من تا به‎حال از این بلاها سر ِ خودم نیاورده بودم. ولی بدترین اتفاق ممکن است. چیزی نمانده بود از جنون، سر به بیابان بگذارم. درست است که تمام خواندنی‎های مهم روزانه‎ام را توی گودر می‎خوانم، ولی خیلی از آدرس‎ها را فقط باید نشان گذاشت. نمی‎شود مشترک فیدشان شد. منظورم فیدهای ناقص نیست. منظورم خود سایت‎هایی است که مرجع‎اند یا اَپ آنلاین‎اند و …

باری، خوب که اول به سراغ «ویکی‎چگونه» رفتم. باورم نمی‎شد راه‎حلی به این آسانی وجود داشته باشد. در کسری از ثانیه و تنها با چند کلیک ساده، تمام فولدرهای نازنینم را بازیافتم. انگار باری به سنگینی کهکشان از قلبم برداشته شد. می‎خواستم از خوش‎حالی فریاد بکشم: «فایرفاکس! تو بهترینی!» گفتم این‎جا هم بنویسم. شاید روزی روزگاری، برای افرادی که به چنین دردسری می‎افتند، مفید باشد.

اگر شما هم مثل من یک میلیون بوک‎مارک در فایرفاکس دارید و با نظم و دقت زیاد، آن‎ها را در فولدرهای گوناگون طبقه‎بندی کرده‎اید؛ و اگر بر حسب اتفاق، ناگهان یک یا چند فولدر یا حتی چند بوک‎مارک‎تان را پاک کرده‎اید یا مثلاً فایرفاکس را به‎روزرسانی کرده‎اید، ولی با بوک‎مارک‎های‎تان مشکل دارید؛ کافی است:

  • فایرفاکس را باز کنید.
  • به گزینه‎ی «organize bookmarks» بروید و یا کلیدهای «Ctrl+Shift+B» را هم‎زمان بفشارید، تا وارد صفحه‎ی ساماندهی بوک‎مارک‎ها بشوید.
  • گزینه‎ی «Import and Backup» را کلیک کنید.
  • گزینه‎ی «Restore» را کلیک کنید.
  • روی تاریخی که می‎خواهید بوک‎مارک‎های‎تان را به آن برگردانید – یعنی همان تاریخی که همه‎ی بوک‎مارک‎های‎تان صحیح و سالم بر سر جای‎ خودشان بودند – کلیک کنید.
  • پیام اخطار کوچکی می‎آید که می‎گوید در صورت کلیک کردن روی این تاریخ، همه‎ چیز به آن تاریخ برمی‎گردد. اگر مطمئن هستید، آن را «OK» کنید، و تمام! فولدرها و بوک‎مارک‎های از دست‎رفته را با شادمانی در آغوش بگیرید و یک نفس راحت بکشید!

(این روش برای فایرفاکس 3.0 یا جدیدتر است.) – (منبع)

دربارهٔ رامن

Student. Book lover. Firefox user. l
این نوشته در ۴. خودمانی ارسال شده و با , , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.