مهارت «خوب خواندن»

چند داستان کوتاه از «آهسته با قصه» بارگذاری کرده‎ام و راه‎به‎راه آن‎ها را می‎نیوشم! متن بیشترشان از همین داستان‎های کوتاهی‎اند که مرتب با ای‎میل‎های فورواردی دست‎به‎دست می‎چرخند. ولی من تفاوت خیلی بزرگی کشف کردم میان این‎‎ها، با همه‎ی آن‎هایی که خودم خوانده‎ام: این‎ها خیلی قشنگ خوانده شده‎اند. بدون شتاب، بدون تأخیر و خیلی تأثیرگذار. و این، زمین تا آسمان با مدل تندخوانی من فرق دارد. البته تندخوانی که چه عرض کنم. بهتر است بگویم: جهش‎خوانی! بس که من روی کلمه‎ها می‎پرم و می‎خوانم.

وقتی به این داستان‎ها گوش می‎دادم، دیگر راستی‎راستی باورم شد که طرز خواندن هم برای خودش خیلی اهمیت دارد و خیلی تأثیر می‎گذارد روی فهمیدن داستان، لذت بردن از جمله‎ها و واژه‎هایی که نویسنده ترکیب کرده و حتی روی نتیجه‎گیری. باورم شد که فقط مهارت نویسنده مهم نیست. این که خواننده، خودش هم مهارت «خوب خواندن» داشته باشد، خیلی مهم است.

من خیلی بد می‎خوانم. چاره‎ای باید اندیشیدن 😦

دربارهٔ رامن

Student. Book lover. Firefox user. l
این نوشته در ۴. خودمانی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای مهارت «خوب خواندن»

  1. محبوبه :گفت

    سلام!
    حال شما؟!
    یک سالگی این جا مبارک!
    من نیز به شدت بد می خوانم! به راستی که چاره ای باید اندیشید! 🙂

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.